• Thursday, 17 June 2021, 1:18 pm

Perubahan waktu operasi kaunter perkhidmatan LHDN sepanjang tempoh PKP 3.0

 Perubahan waktu operasi kaunter perkhidmatan LHDN sepanjang tempoh PKP 3.0

KUALA LUMPUR, 20 Mei — Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia ingin memaklumkan bahawa waktu operasi kaunter perkhidmatan LHDNM sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0 adalah seperti berikut:-

i) Kaunter Perkhidmatan Cawangan / Pejabat Satelit / Pusat Khidmat Hasil (PKH)

ii) Kaunter Pusat Bayaran

Bagi mengurangkan risiko penularan wabak COVID-19, LHDNM ingin memberikan saranan agar pelanggan melakukan urusan percukaian secara dalam talian. Bagi pelanggan yang perlu hadir ke kaunter LHDNM, mereka dinasihatkan untuk mematuhi setiap Prosedur Operasi Standard (S.O.P) yang telah ditetapkan oleh kerajaan. Para pelanggan juga disyorkan untuk membuat semakan senarai pejabat dan cawangan LHDNM yang ditutup sementara terlebih dahulu sebelum hadir ke mana-mana premis bagi mengelakkan sebarang kesulitan. Senarai tersebut boleh dicapai melalui pautan berikut:-

http://phl.hasil.gov.my/pdf/pdfam/Notis_Penutupan_Cawangan_LHDNM_1.pdf

 

Sebarang pertanyaan serta maklum balas berkaitan boleh dimajukan kepada LHDNM melalui:

  1. a) Hasil Care Line di talian 03-8911 1000 / 603-8911 1100 (Luar Negara);
  2. b) HASiL Live Chat; dan
  3. c) Borang Maklum Balas di portal rasmi LHDNM di pautan pantas

https://maklumbalaspelanggan.hasil.gov.my/MaklumBalas/ms-my/.

 

UNTUK MAKLUMAT LANJUT, SILA HUBUNGI:

Bahagian Komunikasi | Pejabat Ketua Pegawai Eksekutif
Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia
Tel: 03-8313 8888 samb. 21658/21666/21695/21674/21663
Faks: 03-8313 7873
Hasil Care Line : 03-8911 1000 / 603-8911 1100 (luar negara)
Portal Rasmi : www.hasil.gov.my

Ā 

 

Related post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *